The Author
nothing make sense
Fifteen. In love with fictional characters and ultimate idiots. English is not my first language so there you go broken crap was written all over the blog. Laughed at almost everything and enjoyed eating. "Time might separate us some day. But, even still, until then, let's stay together."
-Hotaru Takegawa
Interview Pengawas
Saturday, 10 March 2012 @ 09:42
"It's Friday, Friday. Gotta get down on Friday"Lagu Rebecca Black, Friday brmain dlm minda aQ yg sebok menghafal bebenda tntang sekolah... Urgh! It's Friday and the day i'll be judge for who I am(?)... Yeah! Today I'm taking the Interview of Prefect.
1.30... and I'm already at school with other girl that also take the interview whether Farab, Sina or Khaldun... Only girl okay. U know why.. The boys are busy with their 'Friday Prayers' even some of them actually 'ponteng'.
That day, the first time I feel like to know who the headmaster, senior assistant, head of department, etc. Sekolah Menengah Kebangsaan Saujana Utama.. U know why? Because, incase the interviewer asks about it, I had ready for my answers (ayat keling)
Why am I speaking in English?? I juz feel like to.. get it ? =..="
Ok, so, nak ckp dlm bahase ibunda la.. Ok, kitorang pon dh standby dah. Definisi Disiplin, visi, moto sekolah, name pengetua, pen. kana n etc. sume dh hafalla. Tunggu mase jer dipanggil.
"Komsas bla.. bla.. bla.."
Cikgu BM kitoghang sebok bermadah tentang Komsas. aQ dlm hati sebok brdoa supaye cptla pengawas pnggil kitoghang. Yep! Lucky Draw! Tetibe kakak Izyan merangkap Pengerusi PPIM dtg pnggil bebudak Peng. Yay!!! Like in Cloud 9 rase that time!
Turun la bwh.. Interview itu brlangsong di perpustakaan. Kitorng pon bdk prempuan Farab dudok. Ergh! Pndang kat depan, kat tmpat bdk laki, tetibe rase saket mate giler. Tau asal? Ergh! Yuks! aQ trpndang Nizam.. Saper? My not-so-and-never-will-be neighbour. Err.. Dier buat2 muntah pndang aQ. Ape pndang2? aQ tmbak kang!
Ok, la. Tunggu punyaa tunggu, smpai rehat x smpai2 lagi giliran kitorng. Sabo jer la. Buat panas bontot er dudok. Atas simen lak tu. Cube bagi kerusi. Haish.. Tapi, setiap samtin' tu pasti ader hikmahnyer. Apakah?? Athirah bagitau kitorng soalan bocor. Alolololo!!! Thanks kat dier atleast ghase brdebar2 kat dada ini turun la gak.
Ok, abes rehat, tibalah giliran aQ, Anis Afrina, Amirah n Aino. Kitorng pon masok la. Cekgu Ain n Sumathi dh standby dah atas kerusi. Seghamnyer.. Kitoghang pon dudok la atas keghusi kat depan cikgu..
Da interview start with perkenalan dighi<-- ayat keling. So, I pon prkenalkn la dighi confidently. Ckgu lyn x lyn err. Then, dioghang pon tanyer la lagi question2. First, aper quality yg ader pd diri kamu. aQ dh trcengang dh. Err.. my mouth locked. But, Amirah n Ainur answered all the questions very well. Not like me. Err.. memang x der harapan la.. -,-"
Ok, la. Semuanya diserahken kpd Allah.. Tawakal jer la..
Ok, bubye. Meet Y'all Later!!!
